آموزش خیاطی مبتدی ( برو به)

آموزش خیاطی مبتدی را به شما آموزش میدهیم و منابع مختلف آموزش خیاطی را معرفی و بخشی از آموزش های مهم خیاطی رو ارائه میکنیم

تفاوت انواع سبک های خیاطی

  • ۱۶:۴۳

تفاوت انواع سبک های خیاطی گرلاوین، متریک و مولر به همراه ویژگی‌های هر کدام 

خیاطی چیزی شبیه به پخت یک غذای خوشمزه است. اینکه شما از چه مواد غذایی در این غذا استفاده کنید، کاملا به سلیقه و  خلاقیت خودتان مربوط می‌شود. البته در بیشتر اوقات سعی می‌کنیم که روش‌های تجربه شده را تکرار کنیم تا به نتیجه کار مطمئن باشیم. این موضوع درباره خیاطی نیز صدق می‌کند.
شما ممکن است سبکی منحصر به فرد در خیاطی و الگوکشی داشته باشید و یا اینکه بخواهید روش‌های تجربه شده دیگران را امتحان کنید. در این بین می‌توانید با به کار بردن الگو و سبک‌ های خیاطی مختلف یک لباس جدید طراحی کنید و از پوشیدن آن لذت ببرید.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که با توجه به اینکه تفاوت سبک‌های خیاطی در الگو کشی بسیار زیاد است؛ در این شرایط کدام یک از این سبک‌ها برای ترسیم الگوی لباس مناسب‌تر هستند؟ در این نوشتار از سایت قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. اگر شما هم به خیاطی علاقه دارید، در ادامه همراه ما بمانید.

 

تفاوت سبک های خیاطی

استفاده از سبک های خیاطی مختلف به هنر طراح لباس بستگی دارد. البته الگو و سبک‌ های خیاطی در طول سال‌های مختلف با تغییرات زیادی روبرو شدند و هر روز نمونه بهتر، آسان‌تر و زیباتر آن ارائه شده است تا بتوان لباسی زیباتر و متناسب‌تر با اندام بدن تهیه کرد. به این صورت که ایرادهای اندامی را به بهترین شکل رفع کند و به تن بنشیند.

دنیای گستره خیاطی روش‌های مختلفی از سبک‌های خیاطی را در اختیار شما قرار می‌دهد و با کمک آن‌ها می‌توانید الگوی لباس‌های مختلف بچه‌گانه، مردانه، زنانه و.. را تهیه کنید. در ادامه روش‌های معروف و مطرح در الگو کشی خیاطی را مرور می‌کنیم.

 

 

 سبک الگو کشی مولر در خیاطی

روش مولر، یکی از جدیدترین متدهای الگو کشی بین‌المللی است که مورد توجه خیاطان و طراحان لباس در تمام جهان است. از جمله مزایای این سبک خیاطی این است که با آن می‌توان لباسی خوش‌فرم و کاملا متناسب با اندام بدن دوخت. در بیشتر آموزشگاه‌های خیاطی نیز آموزش این روش، متداول و مرسوم است.

برادران آلمانی مولر مبتکران اصلی این روش و سبک خیاطی هستند. البته جالب است بدانید که علت اقبال خیاطان و طراحان لباس ایرانی به این روش الگو کشی خیاطی، شباهت زیاد فرم بدن ایرانی‌ها با آلمانی‌ها است. البته مردم آلمان دارای استخوان‌بندی درشت‌تری هستند، اما ساختار الگوی لباس این دو کشور نزدیکی زیادی به هم دارد.

 

مردم آلمان دارای استخوان‌بندی درشت‌تری هستند، اما ساختار الگوی لباس این دو کشور نزدیکی زیادی به هم دارد.

 

یکی از مزایای جالب این سبک خیاطی این است که لباس دوخته شده با روش مولر نیازی به پرو ندارد. علت این مسئله رعایت دقت بسیار زیاد در نحوه الگو کشی آن است که باعث می‌شود در نهایت الگویی کامل از فرم بدن تهیه شود.

البته فراموش نکنید که برای داشتن الگویی کامل و دقیق نیاز به ابزارهایی مانند پیستوله، اشل، نوار چسب، کاغذ الگو، خط کش، ماشین حساب و قیچی دارید. علاوه بر آن باید به طور دقیق تمامی موارد مانند اندازه دور کمر، دور سینه، دور باسن را اندازه‌گیری کنید. در غیر این صورت الگوی لباس نقص‌هایی خواهد داشت و بعد از دوخت لباس، نیاز به پرو خواهید داشت.

سبک الگو کشی گرلاوین

این روش قدیمی و محبوب طرفداران زیادی دارد و بسیاری از خیاطان قدیمی، خیاطی را با این روش یاد گرفتند. به همین دلیل مطمئن باشید که آن را بهترین روش الگو کشی می‌دانند و از آن دفاع می‌کنند. البته در حال حاضر نیز بسیاری از آموزشگاه‌های خیاطی این سبک خیاطی را آموزش می‌دهند.

در این متد خیاطی باید اندازه‌گیری به درستی انجام شود تا در نهایت دوختی خوش‌فرم تهیه شود. همچنین سبک گرلاوین از روش‌های آسان الگو کشی محسوب می‌شود و نیاز به حساب و کتاب زیادی ندارد.

  

سبک الگو کشی متریک

می‌توان گفت آسان‌ترین و سریع‌ترین روش الگو کشی در خیاطی، متد متریک است. شما به‌راحتی می‌توانید یک الگوی ساده و سریع روی کاغذ ترسیم کنید و بعد روی پارچه مورد نظر خودتان پیاده کنید. علاوه بر آن اگر کمی در خیاطی تبحر پیدا کرده باشید به‌راحتی و مستقیم الگو را روی پارچه پیاده کنید و پروژه دوخت را به پایان برسانید.

آسانی و سرعت عمل این سبک از الگو کشی باعث شده که متد متریک تبدیل به متدی جهانی در الگو کشی خیاطی شود و خیاطان علاقه زیادی به آن داشته باشند. شاید برای شما سوال باشد که این روش الگو کشی در کدام کشور و منطقه جهان ریشه دارد؛ اما بهتر است بدانید که این موضوع اهمیت چندانی ندارد. موضوع مهم این است که سبک خیاطی متریک یک خیاطی آسان و لذت بخش را برای شما فراهم می‌کند.

موضوع دیگر در تفاوت سبک های خیاطی مولر، متریک و گرلاوین این است که لباس دوخته شده با الگوی متریک، گشادتر است و در صورت وجود ایراد اندامی، می‌توانید هنگام پرو اشکالات را برطرف کنید. در این بین با توجه به تفاوت سبک های خیاطی ممکن است برای شما این سوال باشد که کدام روش بهتر است؟

 

کدامیک از سبک های خیاطی را انتخاب کنیم؟

در یک نگاه کلی باید گفت که تمامی این روش‌ها جالب و در جای خود مفید هستند. اینکه کدام روش را برای الگو کشی انتخاب کنید، کاملا به سلیقه، علاقه و حوصله شما بستگی دارد. اگر شما ابتدای راه هستید و علاقه زیادی به یادگیری خیاطی دارید و به دنبال این هستید که به سریع‌ترین روش ممکن الگوی لباس مورد نظرتان را بکشید، روش متریک را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر هنوز هم کمی حوصله حساب و کتاب روی کاغذ دارید، روش گرلاوین گزینه مناسب‌تری از بین سبک های خیاطی مختلف است. با این روش می‌توانید لباسی خوش‌فرم و متناسب با اندام تهیه کنید. البته در نظر داشته باشید که الگو کشی در خیاطی، همه‌چیز نیست و مسلما باید مراحل بعدی شامل دوخت تمیز، اتوکشی و … را به درستی رعایت کنید.

در نهایت اینکه اگر حوصله زیادی دارید و به دنبالی لباسی کاملا خوش‌فرم و دقیقا مناسب با اندام خود هستید، روش الگو کشی مولر را انتخاب کنید. اما فراموش نکنید که هنگام کشیدن الگو حتما یک ماشین حساب در کنار خود داشته باشید؛ زیرا به شدت به آن نیاز خواهید داشت.

 

 

جمع بندی

در این مطلب از سایت تفاوت سبک های خیاطی را به صورت خلاصه مرور کردیم. تمامی سبک‌های معرفی شده دارای مزایا و معایب متفاوتی هستند.

با روش متریک سادگی و سرعت در ترسیم الگو را تجربه خواهید کرد؛ اما در مقابل منتظر الگویی کامل و دقیق نباشید. زیرا بعد از دوخت لباس باید در چند مرحله آن را پرو کنید تا اشکالات آن گرفته شود.

اما با انتخاب روش مولر می‌توانید به الگویی کامل و ممتاز اطمینان داشته باشید؛ اما در عین حال باید حوصله و دقت زیادی در ترسیم الگو داشته باشید. الگوی گرلاوین نیز روشی بین متد مولر و متریک محسوب می‌شود. در کنار سادگی نسبی، الگویی متناسب برای لباسی خوش‌فرم به شما ارائه می‌دهد.

اگر شما جزء آن دسته از کسانی هستید که با خیاطی و الگو کشی به روشی، آشنایی نسبی دارید، به راحتی می‌توانید از الگوهای آماده خیاطی استفاده کنید. این الگوها بدون ایرادهای اندامی تهیه می‌شوند و نهایت از پروژه دوخت و روند آن لذت خواهید برد.

  • ۲۹۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
برو به آموزش خیاطی مبتدی-خیاطی-آموزش خیاطی-آموزش خیاطی باالگو-آموزش خیاطی آسان-اموزش خیاطی-خیاطی-خیاطی درخانه-آموزش خیاطی زنانه-آموزش خیاطی مردانه-اموزش خیاطی زنانه
طراحی شده آموزش خیاطی بروبه کلیه مطالب مربوط به این وبلاگ میباشد آموزش خیاطی بروبه