آموزش خیاطی مبتدی ( برو به)

آموزش خیاطی مبتدی را به شما آموزش میدهیم و منابع مختلف آموزش خیاطی را معرفی و بخشی از آموزش های مهم خیاطی رو ارائه میکنیم

الگوی دامن کلوش +مدل دامن کلوش 2020

  • ۱۳:۲۶

آموزش الگوی انواع دامن کلوش

 دامن کلوش انواع مختلفی دارد و ما قصد داریم که انواع دامن کلوش رو معرفی کینم و به آموزش  آنها بپردازیم دامن کلوش یکی از راحت ترین دامن ها برای استفاده هست که محبوبیت زیادی بین بانوان دارد هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ راحتی و هم از لحاظ طرز دوخت میشه گفت یکی از بهترین دامن ها دامن کلوش هست که در ادامه طرز رسم الگوی دامن کلوش را به شما آموزش میدهیم. این دامن علاوه بر اینکه هنگام پوشیدن در تن بسیار زیباست، دوخت ساده ای دارد و پوشش جالب و بسیار راحتی بحساب می آید. در این آموزش خیاطی قصد داریم صفر تا صد دوخت دامن کلوش با رسم الگو را به شما آموزش دهیم. قسمت بعدی آموزش که مربوط به انواع دیگری از دامن کلوش است که به ترتیب به آموزش رسم این الگوها نیز پرداخته شده هست.

" دامن کلوش در قسمت کمر قالب بدن است، ولی از خط کمر به پایین دارای موج های کوچک است که به دامن جلوه ای خاص می بخشد. "

با انتخاب عناوینی که در فهرست زیر ارائه شده‌اند، به موضوع دلخواه خود برسید.

 

محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز

برای دامن تمام کلوش چقدر پارچه نیاز داریم؟

برای محاسبه کردن مقدار پارچه‌ ای که نیاز است، دور ریز را با قد دامن محاسبه می‌کنیم و متراژ پارچه را به دست می‌آوریم. یک مثال ساده برای درک بهتر این موضوع، فرض کنید قد دامن 60 و اندازه دور کمر 66 باشد. یک سوم اندازه دور کمر را به دست آورد و حاصل را منهای 2 کنید، عدد نهایی 20 خواهد شد. سپس قد دامن را با آن اضافه کنید، عدد بدست امده 80 خواهد شد.

عدد به دست آمده را دو برابر می کنیم، پس 160 سانتیمتر برای دوخت دامن نیم کلوش پارچه نیاز دارید. چنانچه بخواهیم مقدار پارچه را برای دامن تمام کلوش بدست بیاریم 80 را 4 برابر میکینم و اگر برای دامن یک کلوش بخواهیم آن را یک برابر میکینیم

استایل دامن کلوش عالیه! طرح گلدار برای پارچه انتخاب بشه بهترم میشه

 

 

اندازه های مورد نیاز برای رسم الگوی دامن کلوش:

توجه داشته باشید که برای دوخت دامن کلوش نیز مانند بسیاری از الگوهای دیگر نیازمند سه اندازه ی دور کمر، دور باسن و قد دامن هستیم.که قد دامن دلخواه هست پس از بدست آوردن این اندازه ها به سراغ مراحل کار می رویم.

دور کمر: 66 سانتیمتر
قد دامن: 72 سانتیمتر

 

آموزش رسم الگوی دامن تمام کلوش یا بدون درز

در گوشه کاغذ دو خط عمود بر هم رسم کرده تقاطع آنها را «نقطۀ »١بنامید.
از «نقطۀ »١به اندازۀ یک ششم دور کمر منهای نیم سانتی متر  گونیا کرده، نقاط 2 و 3 به دست می آید.

برای ترسیم خط لبه دامن از « نقطه » 1 به اندازه «فاصله» 2 → 1 به اضافه قد دامن علامت بگذارید نقاط 5 و 4 به دست می آید. به وسیله متر هلال لبه دامن را رسم کنبد(تصویر44-2) درهنگام برش پارچه، از این الگو دو بار بریده شود.

 

الگوی دامن کلوش

 

فیلم آموزش دامن کلوش

 

آموزش رسم الگو دامن نیم کلوش:

دامن نیم کلوش نیز روی دولای پارچه برش می‌خورد. برای محاسبه این نوع دامن یک سوم دور کمر را منهای ۲ کرده و در فرمول قرار می‌دهیم. جلوی دامن روی دولای بسته پارچه است و یک درز در پشت آن برای زیپ وجود دارد. الگوی این دامن مانند تصویر زیر است.

 

مانند ترسیم الگوی دامن تمام کلوش عمل کنید با این تفاوت که اندازه « »2 →1 ، 3→1فرق میکند.

از «نقطۀ »1به اندازۀ یک سوم دور کمر منهای 1سانتیمتر گونیا کرده، نقاط « ٢و »٣به دست می آید. (تصویر46-2) در هنگام برش پارچه از این الگو دوبار بریده شود.(تصویر 47-2)

استایل دامن کلوش عالیه! طرح گلدار برای پارچه انتخاب بشه بهترم میشه

الگوی دامن نیم کلوش

الگوی دامن نیم کلوش

الگوی دامن نیم کلوش

به همین راحتی شما تونستید الگوی دامن نیم کلوش رو طراحی کنید.

آموزش دوخت دامن یک کلوش

نوبت به یکی دیگه از الگوی دامن کلوش میرسه الگوی دامن یک کلوش  این دامن نیز همانند دو دامن قبلی بسیار اسان بوده وکلا از روش یکسانی برای رسم الگوی دامن کلوش استفاده میشه

مهمترین تفاوت این نوع دامن با بقیه دامن کلوش ها در این است که که روی یک لای پارچه برش می‌خورد. برای رسم الگوی دامن یک کلوش دور کمر را تقسیم بر ۱/۵ کرده و حاصل را منهای یک می‌کنیم. ۳ سانتیمتر جای دکمه و دکمه خور اضافه می‌کنیم. سپس الگوی این دامن را مانند تصویر زیر بکشید.

همانند ترسیم الگوی دامن تمام کلوش و نیم کلوش عمل میکنیم با این تفاوت که اندازه1 به 2 و 1به 3 تغیر میکند.

از نقطه ی 1 به اندازه دور کمر تقسیم بر 1/5 سانتی متر منهای 2 سانتی متر گونیاکرده نقاط (2 و 3) بدست می آید. (تصویر 48-2)

دور کمر تقیم بر 1/5 سانتی متر منهای 2 سانتی متر 1به 3 1به 2

در هنگام برش پارچه از این الگو دوبار بردیه شود.(تصویر 49-2)

الگوی دامن کلوش دخترانه

الگوی دامن یک کلوش هم مثل دامن نیم کلوش به راحتی با تغییر کوچیک طراحی شد.

 

آموزش دوخت دامن نیم کلوش پشت بلند

الگوی این دامن بر اساس یک سوم دور کمر منهای یک بدست می آید ابتدا پارچه را دو لا کرده از قسمت عرضی و ترکی روی هم قرار بگیرد از قسمت دولای بسته یک سوم دور کمر منهای یک علامت زده وازقسمت ترکی یعنی دولای باز به همان اندازه پایین آمده واین دو خط را به صورت هلال به یکدیگر وصل می کنیم این هلال بدست آمده دور کمر می باشد از قسمت کمر بدست آمده قد دامن را در قسمت جلو اندازه زده سپس متر را از کنار پارچه تا پایین دامن را دوباره اندازه می زنیم متر رادر نقطه راس دامن به صورت ثابت دو رتا دور اندازه زده تا گردی پایین دامن یکدست در بیاید سپس قد پشت بلندی دلخواه را اندازه زده (از دو لای باز پارچه خط مرکزی پشت)سپس این اندازه رابه یک دوم کلوشی پایین دامن وصل کنید (قسمت هاشور زده دور ریز پارچه می باشد) دامن کمرکش می باشد که شما می توانید بجای یک سوم دور کمر منهای یک از یک سوم دور باسن استفاده نمایید.

دامن نیم کلوش پشت بلند

الگوی دامن کلوش نامتقارن

در این بخش مدل یک دامن تمام کلوش نامتقارن را برای شما آموزش دادیم که اندازه قد پشت دامن بیشتر از اندازه قد جلوی دامن است. برای این دامن نیز از الگوی تمام کلوش استفاده می‌کنیم، حتما قسمت پایین دامن را در جلو و پشت کار مانند شکل زیر طراحی کنید.

دوخت دامن کش دوزی شده

اگر بخواهیم هر کدام از مدل‌های کلوش را به جای دوخت کمری و زیپ، کش دوزی کنیم باید برای کشیدن خط کمر به جای دور کمر، دور باسن را در محاسبه کنید تا فضایی بیشتری به کار داده شود و بتوانید به راحتی دامن را کش دوزی کنید.

دامن کلوش نامتقارن

 

اینم از الگوی دامن کلوش دنباله دار دیدی که کار سختی نبود.

 

 

نکات:

  • با متر ایستاده گودی کمر الگوی دامن را چک کنید اگر کمتر یا بیشتر از اندازه دور کمر بود از خط کشیده شده بالا یا پایین می‌رویم تا اندازه حقیقی به دست بیاید.
  • اگر لباس بالاتنه داشته باشد و قرار است دامن کلوش به آن دوخته شود، دورتادور بالاتنه لباس را اندازه می‌زنیم و بعد تقسیم بندی دامن را انجام می‌دهیم تا دامن کلوش کاملا با لباس فیکس شود.

دامن تمام کلوش با درز

برای این مدل دامن  همانند تصویر پایین از یک لای پارچه نقاط A تا B روی ترکی پارچه بلندی دامن (قد دامن) به علاوه 2 سانتیمتر را نشان می زنیم و سپس از B تا O مساوی 2÷(3-1/1 کمر) را علامت بزنید.

پارچه را از قسمت O تا کرده و دایره ها الگوی دامن را رسم کنید. بعد از بریدن، حاصل یک نیم دایره می شود. الگو کشیده شده را برعکس  کنید و دایره  الگو را برش دهید. همانطور که میبینید که بعد از دوختن درزها ( ترکیب های پارچه)، دامن به صورت تمام دایره می شود.

دامن تمام کلوش با درز

به همین راحتی الگوی دامن کلوش با درز رو طراحی کردیم.

 

الگوی دامن کلوش

دامن کلوش یکی دیگر از انواع دامن است که ویژگی هایش آن را مورد استقبال بانوان عزیز قرار داده است. دامن کلوش علاوه بر اینکه بر روی تن بسیار زیباست، دوخت ساده ای دارد و پوشش بسیار راحتی بحساب می آید. در این آموزش خیاطی قصد داریم تا صفر تا صد دوخت دامن کلوش با رسم الگوی متد مولر را به شما آموزش دهیم. قسمت بعدی آموزش که مربوط به انواع دیگری از دامن کلوش است را هفته ی آینده منتشر خواهیم کرد.

سادگی دوخت این دامن موجب می شود تا همه شما عزیزان بتوانید با دنبال کردن آموزش های خیاطی آموشگاه هنر مادر در همین دسته بندی، به راحتی الگوی آن را در منزل رسم کرده و برای خود یک دامن راحت و زیبا بدوزید.

به طور کلی 3نوع دامن کلوش داریم به ترتیب:

1-دامن کلوش 1درز2*(1- 3/1 کمر)

2-دامن کلوش2درز(3-1/1 کمر) و

3- دامن تمام کلوش2÷(3-1/1 کمر)

 

 

توجه داشته باشید که برای دوخت دامن کلوش نیز مانند بسیاری از الگوهای دیگر نیازمند سه اندازه ی دور کمر، دور باسن و قد دامن هستیم. پس از بدست آوردن این اندازه ها به سراغ مراحل کار می رویم :

 

آموزش دوخت دامن کلوش 1 درز

2*(1- 3/1 دور کمر) برای رسم دامن کلوش یک درز، ابتدا طول و عرض پارچه را مطابق شکل بر هم منطبق نموده، از نقطه O تا A مساوی  (1- دور کمر)*2 را علامت بزنید و از A تاB  قد دامن بعلاوه 2 سانت را به پائین  علامت بزنید 2*(3-1/1 کمر) =OA  و 2+ قد دامن = AB

یک بار به مرکز O و شعاعOA  و بار دیگر به مرکز O و شعاع OB دایره به سمت راست بزنید. خطوط کمر و هلال لبه دامن به دست می آید OB=OB’و OA=OA’.

از B تا F مساوی 5-3 سانت داخل شوید. حالا یک خط مستقیم به A  وصل کنید این خط چیده می شود تا پهلوها نیز اریب شود و مانند وسط جلو پشت دارای ریزش شده و با لبه دامن یکسان شود. این دامن یک بار برش می شود.

توجه: برای پارچه های کرپ، ژرسه –استرچ و تریکو قبل از برش خط کمر دامن را از قسمت 5 به مدت 24-12 ساعت آویزان کنید تا بقدر کافی لبه دامن درقسمت دولای بسته اریب پارچه بلندتر شود و دوباره لبه دامن را اندازه بزنید تا لبه دامن همیشه صاف بایستد.

به همین سادگی الگوی اولیه برای دوخت دامن کلوش یک درز آماده شد.

 

 

دوخت دامن نیم کلوش -2درز

برای رسم این الگو ابتدا پارچه را مانند کلوش ادرز تا کنید و مطابق فرمول از O  تا A مساوی 3/1 دور کمر منهای یک را به پائین اندازه بزنید. در گام بعد از A تاB  قد دامن را مشخص کنید.

قد دامن AB= . یک بار به مرکز O و شعاع OA دایره به سمت راست بزنید تا دولای بسته پارچه (3-1/1 کمر) =OA’=OA و بار دیگر به مرکزO  و شعاع OB دایره به سمت راست تا دولای بسته پارچه بزنید OB=OB’ . این الگو 2 بار برش می شود ونکات دامن کلوش ادرز دراین دامن نیز رعایت می شود.

برای برش این دامن می توانید از یک روش دیگر نیز به انتخاب خودتان استفاده کنید :

بدین طریق که پارچه را از طول تا کنید مطابق شکل زیر 29 و از O تا A روی دولای باز ترکی پارچه 3/1 دور کمر منهای یک را علامت بزنید. حالا از A تا B قد دامن را اندازه بزنید.

1-3/1=OA و قد دامن =AB

یکبار دایره مرکز O و شعاع OA و بار دیگر به مرکز O و شعاع OB رسم کنید تا دولای بسته پارچه. در نتیجه دامن گشادی لازم را دارد و یک درز بیشتر ندارد در این برش مقدار بیشتری پارچه لازم می باشد که برای پارچه های حریر و استرچ و ابریشم، و به طور کلی پارچه هایی که با درز کمتر زیباتر می شود برش می دهیم.

 

دامن تمام کلوش بدون درز

ابتدا پارچه را چهار لا کنید از O  تا A مساوی (3-1/1 دور کمر) تقسیم بر 2 را علامت بزنید و A تا قد B دامن را مشخص کنید :

OA=2÷(3-1/1 کمر) و AB = قد دامن + 2 سانتی متر.

یکبار به مرکزO  و شعاع OA  و بار دیگر به مرکزO  و شعاع OB  دایره را رسم کنید که خط کمر و لبه دامن بدست می آید، شکل30.

بعد از برش این دامن بدون درز می باشد. به دلیل اینکه کمر دامن اندازه دور کمر پوشنده می باشد باید از نقطه A مساوی 20 سانت چیده می شود و بعد از دادن سجاف زیپ دوخته می شود.

 

 

توجه: برای دوخت لبه دامن ابتدا با یک دور چرخ درشت لبه دامن را قدری جمع کنید و بعد به فاصله 2 سانت لبه را تا نموده و پس دوزی کنید همچنین قبل از دوخت کمر به دامن،دور کمر دامن را یک دور چرخ ساده بزنید برای تمام دامن کلوش ها پارچه با عرض 150 می باشد.

توجه: دامن کلوش اگر کوتاه باشد بدون دزر می باشد و برای دامن بلند کلوش و دامن کلوش دنباله دار عروس و شب دامن حتما” درز می خورد و به روش زیر برش می شود که در نهایت مانند دایره می شود.

 

 

دامن تمام کلوش با درز

در این مدل مطابق شکل از یک لای پارچه نقطه Aتا B روی ترکی پارچه قد دامن به علاوه 2 سانتی متر  را علامت می زنیم و از Bتا O مساوی 2÷(3-1/1 کمر) را علامت بزنید.

پارچه را از O تا کنید و دایره ها را رسم کنید. بعد از برش، حاصل یک نیم دایره می شود. الگو را برعکس  کنید و دایره را برش دهید. مشاهده می کنید که بعد از دوختن درزها ( ترکیب های پارچه)، دامن به صورت تمام دایره می شود.

 

 

 

ستاره | سرویس خانه داری - پوشیدن دامن آزاد و  بلند در روزهای گرم ‌می‌تواند ایده خوبی باشد. دامن کلوش یکی از مدل‌های زیبای دامن است که طرفداران بسیاری دارد. به علاوه این نوع دامن در انواع متفاوتی از جمله کوتاه فانتزی، کلوش میدی و کلوش بلند دوخته می‌شود که هر کدام به نوبه خود زیبا و شیک هستند. برای دوخت این نوع دامن اغلب از پارچه‌های ریون، کرپ، نخی، حریر، ساتن و حتی آهاردار استفاده می‌شود. حالت کلوش در خیاطی بسیار پرطرفدار است و به جز دامن می‌توان از آن برای آستین لباس نیز استفاده کرد. اگر شما هم از طرفداران این نوع دامن هستید، با ما همراه باشید در این مطلب قصد داریم که شیوه دوخت انواع دامن کلوش را مرحله به مرحله آموزش دهیم. به طوری‌که حتی اگر خیاطی هم نکرده باشید به راحتی بتوانید این دامن را بدوزید و از به تن کردن آن لذت ببرید.محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز

برای حساب کردن مقدار پارچه‌ای که نیاز دارید، دور ریز را با قد دامن حساب می‌کنیم و متراژ پارچه را به دست می‌آوریم. برای درک بهتر این موضوع به این مثال توجه نمایید، فرض کنید قد دامن ۶۰ و اندازه دور کمر ۶۶ باشد. یک سوم اندازه دور کمر را به دست آورد و حاصل را منهای ۲ کنید، عدد نهایی ۲۰ خواهد شد. سپس قد دامن را با آن جمع کنید، عدد نهایی ۸۰ خواهد شد.
عدد به دست آمده را دو برابر کنید، پس ۱۶۰ سانتیمتر برای دوخت دامن نیم کلوش پارچه نیاز دارید. اگر دامن تمام کلوش باشد ۸۰ را ۴ برابر کنید و اگر یک کلوش باشد آن را یک برابر کنید.

 

دوخت انواع دامن کلوش

 

دوخت دامن تمام کلوش

یک ششم مهنای یک دور کمر را محاسبه کنید. پارچه را دولا کرده و از گوشه پارچه متر را قرار دهید و به صورت نیم دایره پیش بروید و علامت بزنید. برای صرفه جویی در پارچه بهتر است، دامن از پهلو درز بخورد و زیپ در این قسمت دوخته شود.

 

دوخت دامن تمام کلوش

 

پس از اینکه پارچه را برش زدید، مانند تصویر زیر خواهد شد.

 

عکس دامن تمام کلوش باز شده

 

نکته: برای خوش فرم شدن گردی پایین دامن از گوشه بالایی متر را گذاشته و قد دامن را علامت می‌زنیم، فراموش نکنید مقدار دورریز را به قد دامن اضافه کنید.

 

دوخت دامن کلوش نامتقارن

 

دوخت دامن کلوش نامتقارن

این مدل یک دامن تمام کلوش نامتقارن می‌شود که قد پشت دامن بیشتر از قد جلو آن است. برای این دامن نیز از الگوی تمام کلوش استفاده می‌کنیم، باید پایین دامن را در جلو و پشت کار مانند شکل طراحی کنیم.

 

دوخت دامن کلوش نامتقارن

 

دوخت دامن نیم کلوش

این مدل روی دولای پارچه برش می‌خورد. برای محاسبه این مدل یک سوم دور کمر را منهای ۲ کرده و در فرمول قرار می‌دهیم. جلوی دامن روی دولای بسته پارچه است و یک درز در پشت آن برای زیپ وجود دارد. الگوی این دامن مانند تصویر زیر است.

 

دوخت دامن نیم کلوش

 

دوخت دامن کلوش (یک کلوش)

از اسم این دامن مشخص است که روی یک لای پارچه برش می‌خورد. دور کمر را تقسیم بر ۱/۵ کرده و حاصل را منهای یک می‌کنیم. ۳ سانتیمتر جای دکمه و دکمه خور اضافه می‌کنیم. سپس الگوی این دامن را مانند تصویر زیر بکشید.

 

دوخت دامن کلوش (یک کلوش)

 

دوخت دامن نیم کلوش پیلی دار

برای برش دامن نیم کلوش پیلی دار دور خط کمر و پایین دامن را با متر ایستاده اندازه بگیرید و به ۴ قسمت مساوی تقسیم و هر قسمت را شماره گذاری کنید. روی یک کاغذ دیگر ۳۲ سانتیمتر پیلی در نظر می‌گیریم برای قسمت‌های یک و چهار، ۱۶ سانتیمتر اندازه می‌زنیم.

 

دوخت دامن نیم کلوش پیلی دار

 

دامن کلوش پیلی دار

دامن کلوش پیلی دار در نهایت مانند تصویر زیر می‌شود.

 

دامن کلوش پیلی دار


دوخت دامن کلوش کش دوزی شده

اگر بخواهیم هر کدام از مدل‌های کلوش را به جای دوخت کمری و زیپ، کش دوزی کنیم باید برای کشیدن خط کمر به جای دور کمر، دور باسن را در محاسبه کنید تا فضایی بیشتری به کار داده شود و بتوانید به راحتی دامن را کش دوزی کنید.

 

نکات:

  • با متر ایستاده گودی کمر الگوی دامن را چک کنید اگر کمتر یا بیشتر از اندازه دور کمر بود از خط کشیده شده بالا یا پایین می‌رویم تا اندازه حقیقی به دست بیاید.
  • اگر لباس بالاتنه داشته باشد و قرار است دامن کلوش به آن دوخته شود، دورتادور بالاتنه لباس را اندازه می‌زنیم و بعد تقسیم بندی دامن را انجام می‌دهیم تا دامن کلوش کاملا با لباس فیکس شود.

 

مدل دامن کلوش

الگوی دامن کلوش

دامن کلوش مجلسی

 

آموزش تصویری و گام به گام دوخت انواع دامن کلوش

مدل لباس مجلسی دامن کلوش

 

دامن کلوش پیلی دار

آموزش دامن کلوش پیلی دار

 

الگو دامن نیم کلوش

دامن کلوش کوتاه

 

آموزش دوخت دامن کلوش

 

جمع بندی

اکنون دوخت انواع دامن کلوش را یاد گرفتید و می‌توانید این دامن‌های زیبا را بدوزید. نظر شما در مورد این نوع دامن چیست؟ کدام مدل را بیشتر دوست داشتید؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما و سایر همراهان ستاره از طریق بخش نظرات و پرسش‌ها به اشتراک بگذارید. به علاوه می‌توانید سوالات خود را نیز در این مورد مطرح کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

دامن کوتاه از انواع دامن ها با تن پوش شیک و جذاب است و شما می توانید این دامن را با رسم الگوی راحت و آسان بدوزید. در این مطلب دو نوع الگو برای دوخت دو طرح متفاوت را به همراه مدلهای جدید دامن کلوش کوتاه را منتشر کردیم

الگوی دامن کلوش برای دوخت

ابتدا پارچه را از قسمت طول تا کنید تا به شکل مربع در آید سپس قد دامن و دور کمر را اندازه گیری کنید و از گوشه مربع شروع به اندازه گیری نمایید در چند نقطه قد دامن را باید اندازه گیری کنید و همه این نقطه ها را به صورت هلالی شکل و با کمک مداد به یکدیگر وصل کنید و با کمک قیچی برش بزنید.

مدل دامن کلوش

آموزش دوخت دامن کلوش

در این مرحله از باید اندازه دور کمر را بر عدد ۴ تقسیم کنید سپس عدد بدست آمده را با عدد ۲ جمع کنید. به عنوان مثال اگر دور کمر برابر با ۷۲ است باید یک چهارم این عدد را محاسبه کنید و سپس با عدد ۲ جمع نمایید که یک چهارم ۷۲ برابر است با ۱۸ جمع عدد ۱۸ با عدد ۲ نیز با عدد ۲۰ برابر است.

مدل دامن کلوشمدل دامن کلوش کوتاه پیله دار

از راس مربع که اندازه بلندی دامن تمام کلوش را محاسبه کردید اندازه گیری ۲۰ سانتی را شروع کنید و در چند نقطه علامت هایی را بزنید و همه این نقاط را به صورت هلال به یکدیگر وصل کنید و با کمک قیچی برش بزنید توجه داشته باشید که این قسمت برش دور کمر است. همچنین در هنگام دوخت دامن کلوش باید در قسمت دولای باز پارچه جا برای دوخت زیپ نیز در نظر بگیرید.

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش کوتاه مجلسی

دامن های مجلسی را میتوان از انواع جنس هایی مثل ساتن ، گیپور ، لی و پارچه های فاستونی و ریون و کتان و غیره تهیه کرد .

این بستگی به این دارد که بخواهید دامن خود را با چه لباس ست کنید .

مدل دامن کلوش

مدل های جدید دامن کلوش کوتاه

در الکو مدل جدید دامن کلوش را مشاهده می کنید و میتوانید مانند این مدل را برای خودتان بدوزید ، اگر کمی به هنر خیاطی آشنایی داشته باشید، دوخت این مدل بسیار راحت است

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوشمدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش گلی گلی

برای ست کردن دامن کلوش کوتاه با لباس های گیپور و حریر و شومیز های زنانه بهتر است به جای جنس هایی مثل کتان و جین

از مدل های پر زرق و برق تر و خانمانه تری مثل ساتن از نوع ساده یا طرح دار استفاده کنید مثل مدل بالا و عکسی که در بالای متن موجود است
دامن های مجلسی در انواع راسته و فون و پلیسه و دامن شلواری و خمره ای و تنگ و لوله ای و .. بلند و کوتاه دوخته میشود و منحصر به دامن های بلند و ساده نیستند

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوشمدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش بلند حریر

دامن های کلوش نیر در انواع ساده و نیم کلوش و تمام کلوش و مخروطی و کلوش پلیسه دار و … طراحی و دوخته میشود

اگر اصولا همیشه دوست دارید با تیپ خاص و اسپرت دخترانه در مجالس ظاهر شوید و در عین حال از این که همیشه با شلوار جین برای ست های مجلسی تان استفاده کنید خسته شده اید و میخواهید یک دامن دخترانه و اسپورت را امتحان کنید

شک نکنید که باید بروید سراغ مدل دامن های کلوش کوتاه ،این مدل ها تنوع خیلی زیادی دارند ، همیشه شیک و خاص هستند و هیچ وقت از مد نمی افتند.

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش کوتاه مخروطی

وقتی صحبت از مدل های لباس دخترانه می شود یعنی مدل های که از جنس و طرح و رنگ گرفته تا کوتاهی و بلندی باید کمی جسارت بیشتری در طراحی آن به کار رفته باشد و خلاصه زیادی زنانه و خانمانه نباشد .

برای تیپ های دخترانه استفاده از رنگ هایی تکراری مثل مشکی توصیه نمیشود و بهتر است به سراغ رنگ بندی های خاص ، گل گلی های لطیف و طرح های جدید و تک بروید .

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش

 

مدل دامن کلوش اروپایی

بعد ها که سنتان بالا رفت میتوانید سال ها دامن مشکی بلند و ساده بپوشید ولی حالا از تیپ دخترانه تان حسابی لذت ببرید

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش

مدل دامن کلوش

 

  • ۶۰۶۹
برو به آموزش خیاطی مبتدی-خیاطی-آموزش خیاطی-آموزش خیاطی باالگو-آموزش خیاطی آسان-اموزش خیاطی-خیاطی-خیاطی درخانه-آموزش خیاطی زنانه-آموزش خیاطی مردانه-اموزش خیاطی زنانه
طراحی شده آموزش خیاطی بروبه کلیه مطالب مربوط به این وبلاگ میباشد آموزش خیاطی بروبه